Det er jo egentlig et sjovt paradoks, at hvis du skal bestille telefonpasning, så har du mulighed for at gøre det over telefon. Du kan bare ringe til et firma, der udbyder telefonpasning, som for eksempel http://citycallcenter.dk/telefonpasning.html, og så tale med dem om, hvad det hele går ud på, og så finde en løsning, som der behager dig som kunde samtidig med at det også behager firmaet som udbyder af telefonpasning. Det vil altså sige, hvis vi lige skal skære det lidt mere ud i pap, at det firma, der udbyder telefonpasning som en service selv skal have arrangeret noget telefonpasning for sig selv, således at kunder og potentielt kommende kunder kan ringe ind og få en medarbejder i røret.
Det er telefonpasning i anden grad
Kender du udtrykket ”ananas i egen juice?” Det gør du måske, og det gør du måske ikke. Men faktum er, at det er et udtryk, der i de senere år er blevet brugt i større og større grad, og derfor er det så også gået hen og blevet mere og mere alment kendt. Derfor er der langt større sandsynlighed for at du kender udtrykket nu, hvor du bliver spurgt i dag, end der ville have været, hvis du blev spurgt om du kendte samme udtryk for bare et par år siden. Men den metafor, som jeg gerne vil bruge dette udtryk til at understrege, det er en metafor om at en virksomhed, der udbyder telefonpasning selv også har brug for telefonpasning, for at kunne sælge sine produkter. Det kan man sådan set godt siger er en lille smule ”ananas i egen juice.” Altså, at dem, der sælger noget har brug for det selv samme produkt, som de også sælger. Du kan måske se pointen.